02 października 2017

Z KIM PRZESTAJESZ...

Jak można modlić się na różańcu?
Można różaniec odmawiać.

Ale można też na początku każdej Tajemnicy podjąć refleksję na jej temat, na przykład na podstawie fragmentu z Pisma św., który opowiada o danym wydarzeniu, lub w oparciu o gotowe rozważania przez kogoś przygotowane.

Można też w czasie odmawiania poszczególnych Tajemnic różańcowych przypatrywać się tym scenom w wyobraźni...

Różaniec to trwanie przy Panu Jezusie poprzez rozważanie wydarzeń z Jego życia.
Różaniec – to modlitwa, w której sycimy się Jego obecnością (z kim przestajesz, takim się stajesz).

I wcale nie musimy zawsze o coś prosić.
Kiedyś przy jednym z sanktuariów maryjnych spotkałem tabliczkę z takim – mniej więcej – napisem:
„Maryjo, dziś nie mam żadnych próśb, przyszedłem, żeby Cię zobaczyć”.

Przy modlitwie różańcowej możemy powiedzieć to samo naszemu Panu:
„Panie Jezu, dziś nie przyszedłem o nic Cię prosić; przyszedłem z Tobą pobyć”



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz